کنفرانس مطبوعاتی مورینیو و مارادونا در دبی
تاريخ : دو شنبه 11 دی 1391برچسب:خوزه مورینیو,دیگو مارادونا, | 11:48 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

سوال:  چگونه یک تیم قهرمان را می سازید با خرید بازیکن ممتاز یا تاکتیک تیمی؟

مارادونا: باید بازیکنان خوبی در تیم باشد تا بتوان تاکتیک مناسب را انتخاب نمود و سپس به آنها آموزش داد تا آنچه را در مغر دارید پیاده نمایند.

مورینیو:  من همانطور که امروز به برونو متسو گفتم در 4 کشور مختلف کار کرده ام برای من سابقه فرهنگی کشوری که در آن کار می کنم بسیار مهم است. بازیکنان اساس یک تیم خوب هستند اما مربی باید یک رهبر خوب باشد  تا همه عوامل رر با هم ترکیب نماید و یک مربی باید به فلسفه مربیگری خود وفادار باشد. من بسیار علاقمند هستم که روزی سرمربی تیم ملی پرتغال شوم اما از سویی دلم می خواهد در هفته 2-3 بار  مسابقات دهم که با مربیگری در تیم ملی منافات دارد.

سوال:  شما به کدام بازیکن علاقه مند بودید؟

مارادونا: من عاشق پلاتینی بودم و وقتی او در حال کنار رفتن بود دوران من آغاز شد

آیا از کسی می ترسیدید؟

مارادونا: من هنگامی که در تیم ناپل بازی می کردم همواره از مادرم می ترسیدم چون ما در ابتدا همیشه به میلان، اینتر و یوونتوس می باختیم و مادرم می گفت هر موقع توانستی این 3 تیم را ببری بمن زنگ برن. ناپل در ابتدا بسیار ضعیف بود ولی وقتی من ار آنجا می رفتم 2 بار قهرمان ایتالیا شده بود. در ناپل مردم بمن می گفتند این 3 تیم را ببرید بقیه تیم ها مهم نیستند.

سوال: فرگوسن هم شما را تحسین می کند و می گوید شما بهترین جایگزین برای او هستید نتیجه بازی رئال با منچستر را چه پیش بینی می کنید؟

مورینیو: ما امروز بسیار تحت فشاریم. ما می توانیم هر بازی را ببریم اما باید ابتدا انگیزه بردن را در خود ایجاد کنیم. فلسفه بازی رئال با منچستر متفاوت است ما باید بسیار بهتر از آنچه تاکنون بودیم ظاهر شویم تا بتوانیم برنده شویم.

چه تفاوتی بین فوتبال ایتالیا و اسپانیا وجود دارد؟

من همواده مربیان ایتالیایی را تحسین کرده ام چون از لحاظ تاکتیکی بسیار قوی هستند خصوصا در دفاع کردن. من به ایتالیا رفتم تا خود را اثبات کنم. همه می گویند بارسلونا بهترین تیم دنیاست و من به اسپانیا رفتم تا خلاف آن را نشان دهم.

آیا شما معتقد به حمایت از بازیکنان توسط مربی هستید؟

مارادونا:  بازیکن باید توسط مربی درک شود زیرا مربی است که طراح بازی  وکیفیت آن می باشد و همینطور انتخاب نفرات اصلی.  من دوست دارم که مربی نگران بازیکنان خود باشد اما به فلسفه بازی تیم خود هم پایبند باشد.  آنچه در بازی اتفاق میافتد باید کاملا مطابق با نظر مربی باشد اما  بازیکن هم باید آن سبک بازی را بپذیرد.

مورینیو: بازیکن یک انسان هست من باور دارم که بازیکنان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده اند.  این آسان نیست که 25 یازیکن  - انسان متفاوت با سوابق مختلف را کنار هم جمع کرد.  فوتبال مهم ترین بخش زندگی آنهاست البته بعد از خانواده آنها به عنوان یک انسان.

رابطه شما با رسانه ها چگونه بود؟

مارادونا: رابطه من با آنها وحشتناک بود من هیچ چیز در این خصوص نمی دانستم و هر چه آنها می خواستند من برعکس آن عمل می کردم ( خنده شدید حضار).

چگونه فضای بردن را در تیم های خود ایجاد می کردید؟

من به خودم اطمینان دارم و همیشه احساس خوبی دارم من معتقدم که دنیا مکان ارتباطات هست  اما اهداف ما از رسانه ها متفاوت است ما می خواهیم در بازی برنده باشیم اما در حالیکه آنها می خواهند چیزی را بفروشند و اگر نتوانند گویی شکست خورده اند لذا مجبورند این کار رابه هر قیمتی انجام دهند.  هقته پیش من به  این نتیجه رسیدم که فوتبال همواره در حال تغییر است اما یک چیز همیشه ثابت مانده و آن این است که یک تیم فوتبال را مربی می سازد.

مربی می تواند تأثیر بسیار بزرگی بر تیم داشته باشد؟

مارادونا:امروز بسیار متفاوت با زمان بازی کردن من می باشد امروز ما شاهد مواردی هستیم که در گذشته سابقه نداشت.  کنترل رختکن امروز بسیار دشوارتر شده اما بهر حال انگیزه ها را باید در بازیکنان بوجود آورد .

مورینیو: بازیکنان نیاز به رهبر دارند و این رهبری باید علاوه بر زمین بازی در رختکن هم وجود داشته باشد. بازیکنان باید درک صحیحی از روند بازی داشته باشند  اما باید وجود یک رهبر در بیرون زمین را نیز در نظر داشته باشند

سخت ترین رقیب شما؟

مورینیو: من اصلا بازیکن خوبی نبودم و این امر بیشتر بمن کمک کرد تا  اگر یک بازیکن متوسطی بودم.  تمام بازیکنان  دارای فکر هستند همینطور مربیان. مربیان زیادی موجب آزار من شدند مثلا تیم جنوا زمان گاسپارینی.  آنها 3-5-2 بازی می کردند و ما نمی توانستبم کاری انجام دهیم و من بعد از 15 دقیقه  روش بازی را عوض کردم  و آنها زود متوجه شدند و این کار 5 بار تکرار شد و آنها هر بار خود را با تغییرات ما تطبیق دادند!

سوال: نظیر یک مسابقه شطرنج؟

مورینیو: بله. میشل پلاتینی قبلا گفته بود که فوتبال یک ورزش اروپایی – آمریکای جنوبی هست  و ایتالیا کشور تاکتیک ها. ما در دهه 90 فکر می کردیم که آفریفا در حال پیشرفت و ورورد به این جمع می باشد و در در سال 2002 نیز همین تصور را درباره فوتبال در شرق آسیا داشتیم اما این امر صورت نگرفت.

سوال: وضعیت فوتبال در آسیا چگونه است؟

مارادونا: من آن علافه مندی را درآسیا ندیدم فوتبال بازی ساده ای است که آن را باید در خیابان ها بازی کرد چیزی که در آسیا کمتر اتفاق میافتد.

مورینیو:  مردم در آسیا فوتبال را دوست دارند  اما ترجیح می دهند فوتبال به روش اروپایی – آمریکای جنوبی را از تلویزیون تماشا کتتد تا آن را خود بازی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ